Στον ιστότοπό μου αναρτώνται κείμενα διαφορετικής προέλευσης, για να επισημαίνονται με τρόπο πολυφωνικό μεν, επιλεγμένο δε (με κριτήριο την - κατά την δική μας, αναγκαία, κρίση – υγιή, εθνικά και τεκτονικά, διέγερση της συνείδησής μας, ως Ελλήνων πολιτών και τεκτόνων), γεγονότα επίκαιρα, στοχασμοί πολιτικοί και προβληματισμοί διαχρονικοί, όπως αναδεικνύονται μέσα από την κοινωνία μας, από ανθρώπους κατά τεκμήριο εκτός του τεκτονισμού, περιορίζοντας στο ελάχιστο προσωπικές μας, ειδικές ή μη, απόψεις, από όσα θα έχετε αντιληφθεί. Και πάντοτε αναφέρεται η πηγή (εκτός αν υπάρχει ενάντιος λόγος ή τυχαία παράλειψη).

Τετάρτη 23 Απριλίου 2014

Και λίγα για τον Τεκτονισμό στον Ελληνικό χώρο: Η πρώτη καταγραφή οργανωμένης Τεκτονικής δραστηριότητας μέσα από έγγραφα του Πατριαρχείου και Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως.

Η «ΕΙΔΗΣΙΣ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΤΩΝ ΜΟΥΡΑΤΟΡΩΝ»
ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥ ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΥ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟ Γ΄
Α ΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΒΙΒΛΙΑ ποὺ ὁ οἰκουμενικὸς πατριάρχης Καλ-
λίνικος Γ΄ ἀφιέρωσε στὴ βιβλιοθήκη τοῦ Ἑλληνομουσείου Ζαγορᾶς,
τοῦ ἑλληνικοῦ σχολείου τῆς γενέτειράς του, κατὰ τὸ 1785,1 καὶ τὰ ὁπoῖα
φυλάσσονται σήμερα στὴ Δημόσια Βιβλιοθήκη Ζαγορᾶς, βρίσκεται καὶ ὁ
κώδικας ποὺ περιλαμβάνει, μεταξὺ ἄλλων, τὸ παλαιότερο γνωστὸ ἑλληνικὸ
κείμενο ἀναφορικὰ μὲ τὸν τεκτονισμό. Ἀκριβέστερα, στὸν κώδικα αὐτόν, ὁ
ὁποῖος, σύμφωνα μὲ τὸν κατάλογο ποὺ συνέταξε ὁ Κ. Δυοβουνιώτης, φέρει
τὸν ἀριθμὸ 11, σώζεται ἡ πρώτη μορφὴ τοῦ συγκεκριμένου κειμένου. Μία
δεύτερη μορφὴ τοῦ ἴδιου κειμένου παραθέτει ὁ Καισάριος Δαπόντες στὸ
ἀνέκδοτο ἔργο του Βίβλος Βασιλειῶν (Μονὴ Ξηροποτάμου, χφ 255), καὶ
ἀντίγραφό της βρίσκεται ἐπίσης σὲ ἕναν κώδικα ποὺ περιλαμβάνει ἀρκετὰ
ἔργα τοῦ Δαπόντε καὶ προέρχεται ἀπὸ τὶς Παραδουνάβιες Ἡγεμονίες (Δη-
μόσια Βιβλιοθήκη Βυτίνας, χφ 1), καθὼς καὶ σὲ ἕναν κώδικα ποὺ συγκρό-
τησε ὁ Μ. Γεδεὼν (Βιβλιοθήκη Βουλῆς τῶν Ἑλλήνων, χφ 170) καὶ στὸν
ὁποῖο ἀντέγραψε τὸ ἐν λόγω κείμενο ἀπὸ τὴ Βίβλο Βασιλειῶν.

Κατεβάστε όλο το pdf εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευπρόσδεκτα τα καλοπροαίρετα, ευπρεπή και τεκμηριωμένα σχόλια, γιατί αυτό θεωρώ ελληνικό τρόπο.
Διευκρινίζεται ότι δεν δεσμεύομαι να απαντώ σε όλα τα σχόλια και η παράλειψη απάντησης δεν σημαίνει παραδοχή οποιουδήποτε σχολίου ή άποψης.