Στον ιστότοπό μου αναρτώνται κείμενα διαφορετικής προέλευσης, για να επισημαίνονται με τρόπο πολυφωνικό μεν, επιλεγμένο δε (με κριτήριο την - κατά την δική μας, αναγκαία, κρίση – υγιή, εθνικά και τεκτονικά, διέγερση της συνείδησής μας, ως Ελλήνων πολιτών και τεκτόνων), γεγονότα επίκαιρα, στοχασμοί πολιτικοί και προβληματισμοί διαχρονικοί, όπως αναδεικνύονται μέσα από την κοινωνία μας, από ανθρώπους κατά τεκμήριο εκτός του τεκτονισμού, περιορίζοντας στο ελάχιστο προσωπικές μας, ειδικές ή μη, απόψεις, από όσα θα έχετε αντιληφθεί. Και πάντοτε αναφέρεται η πηγή (εκτός αν υπάρχει ενάντιος λόγος ή τυχαία παράλειψη).

Τρίτη 23 Μαΐου 2017

Υπόγειες στοές και ανεστραμμένοι πύργοι. Το μυστηριώδες παλάτι μύησης Μασόνων και Ναΐτών Ιπποτών

Το μυστηριώδες παλάτι με τις υπόγειες στοές και τα πηγάδια που αναφέρονται ως "ανεστραμμένοι πύργοι". Τα χρησιμοποιούσαν για τελετές μύησης και συνδέονται με τους Μασόνους και τους Ναΐτες Ιππότες


(Σημ: Από τη mixanitouxronou.gr):
 To Quinta da Regaleira βρίσκεται κοντά στο ιστορικό κέντρο της πόλης Σίντρα, στην Πορτογαλία και είναι στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής κληρονομιάς της Ουνέσκο.
Είναι μια έκταση 40 στρεμμάτων που περιλαμβάνει ένα πενταώροφο παλάτι με περίτεχνες τοιχογραφίες, βιτρό παράθυρα και πλούσια γύψινα διακοσμητικά στοιχεία, κήπους με λίμνες, παρεκκλήσι, πύργους, πηγάδια, καθιστικά, μυστηριώδεις σπηλιές, συντριβάνια και γλυπτά, που συνδέονται με την Μασονία, τους Ναΐτες Ιππότες και τους Ροδόσταυρους.
Κάθε χρόνο χιλιάδες τουρίστες συρρέουν στην περιοχή για να θαυμάσουν το εξαιρετικής αρχιτεκτονικής παλάτι με γοτθικά, μαυριτανικά, αιγυπτιακά και αναγεννησιακά χαρακτηριστικά.



Τα «πηγάδια μύησης»
Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του κάστρου είναι τα δύο πηγάδια που βρίσκονται κάτω από τη γη και συνδέονται με σήραγγες και σπηλιές. Τα πηγάδια είναι γνωστά και ως «ανεστραμμένοι πύργοι» ή «πηγάδια μύησης».
Το ένα από τα δυο, βάθους 27 μέτρων, με σπειροειδείς σκάλες έχει εννέα πλατφόρμες που λέγεται ότι θυμίζουν τη Θεία Κωμωδία του Δάντη και τους εννέα κύκλους της Κολάσεως, τα εννέα τμήματα του Καθαρτηρίου και τους εννέα ουρανούς που αποτελούν τον παράδεισο. Πιστεύεται ότι η απόσταση των πλατύσκαλων, καθώς και ο αριθμός των σκαλοπατιών μεταξύ τους συνδέονται με τη μυστικιστική φιλοσοφία των Ταρό.
Το δεύτερο, μικρότερο πηγάδι, έχει μια σειρά από ευθείες σκάλες που συνδέουν τον έναν όροφο με τον άλλον.
Και τα δύο επικοινωνούν μεταξύ τους με σήραγγες και στοές οι οποίες επίσης οδηγούν σε άλλα τμήματα της έπαυλης. Στον πάτο τους ενός πηγαδιού είναι ζωγραφισμένος ο σταυρός των Ναϊτών Ιπποτών. Πολύ λίγα είναι γνωστά για το πώς χρησιμοποιήθηκαν τα πηγάδια και τι ακριβώς έγινε εκεί. Λέγεται ότι ήταν το μέρος που γίνονταν οι τελετές μύησης των μασόνων.

Οι ιδιοκτήτες

Στην περιοχή υπάρχουν αρχαιολογικοί χώροι που χρονολογούνται από την πρώιμη Νεολιθική εποχή. Η ρωμαϊκή κατάκτηση της περιοχής άρχισε στα μέσα του 2ου αιώνα π.Χ. και αργότερα κατακτήθηκε από τους Μαυριτανούς. Η Σίντρα παραδόθηκε στον πρώτο βασιλιά της Πορτογαλίας Afonso Henriques, μετά την κατάκτηση της Λισαβόνας το 1147.
Ο Πορτογάλος βασιλιάς Afonso Henriques κατασκεύασε ένα επιβλητικό βασιλικό παλάτι που χρησίμευε ως θερινή κατοικία μέχρι τα τέλη του 16 ου αιώνα.
Πέρασε από πολλούς ιδιοκτήτες αλλά μεγάλο μέρος καταστράφηκε από σεισμό το 1755. Το 1904 η έκταση πουλήθηκε στον πάμπλουτο António Augusto Carvalho Monterro ο οποίος με τη συνδρομή του Ιταλού Αρχιτέκτονα Luigi Manini διαμόρφωσε ένα μοναδικό και εντυπωσιακό κτήμα με χαρακτηριστικά και συμβολισμούς που αντιπροσώπευαν τα ενδιαφέροντα του και την ιδεολογία του.

Το «Παλάτι του εκατομμυριούχου Monteiro», όπως το αποκαλούν οι ντόπιοι,  περιήλθε σε άλλον επιχειρηματία, μετά το θάνατο του ιδιοκτήτη και το 1987 αγοράστηκε από Ιαπωνική εταιρεία για εμπορική εκμετάλλευση. Το μνημείο περιήλθε στο πορτογαλικό δημόσιο το 1997 και από το 1998 είναι ανοιχτό για το κοινό και φιλοξενεί διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευπρόσδεκτα τα καλοπροαίρετα, ευπρεπή και τεκμηριωμένα σχόλια, γιατί αυτό θεωρώ ελληνικό τρόπο.
Διευκρινίζεται ότι δεν δεσμεύομαι να απαντώ σε όλα τα σχόλια και η παράλειψη απάντησης δεν σημαίνει παραδοχή οποιουδήποτε σχολίου ή άποψης.